Søgemaskineoptimering (SEO på engelsk) er fundamentet for online succes - uanset om der er tale om E-handel eller branding websites. Området er i voldsom vækst overalt i verden, og udbudet af ydelser er enormt. Kvaliteten er svingende, og der er reelle risici for at miste placeringer, blive smidt ud af Google eller bare ikke opnå den effekt, der betales for. Men hvad skal du se efter - hvad kan du selv gøre - hvilke krav stille stil din hjemmeside og til din hjemmesideleverandør?
Vi tager en tur ind i Googles og den andre søgemaskiners verden. Vi ser på, hvordan en søgemaskine afgør, hvilke hjemmesider der skal placeres på den eftertragtede side 1.
Vi gennemgår de faldgruber, der er i forbindelse med oprettelse af flere domæner, og vi ser på, hvilke krav du skal stille til det CMS, din hjemmeside opbygges i.
Vi ser på små og store tekniske fif, du med fordel kan anvende på din egen hjemmeside.
Myterne er der hundredvis af. Vi afliver en lang række af dem, så du kan koncentrere dig om det, der virkelig betyder noget i forhold til synlighed på søgemaskiner.
Hvordan opfører menigmand sig på søgemaskinerne - og hvordan møder vi dem mest effektivt?
Er der tid, tager vi et kig på nogle af deltagernes hjemmesider - og gennemgår, hvad der kan og eller bør laves om.
Målgruppe og forudsætninger
Foredraget henvender sig til alle, der ejer og eller driver en hjemmeside eller netbutik. Der er ikke særlige krav til forudsætninger, men det er en fordel, hvis deltagerne er vante til at benytte sig af søgemaskiner som Google.